Vuxen lördag

haha..eller pensionärslördag kanske man ska kalla det...

Middag med entrecote och pommes gott som tusan..bellen käkade sen middag med oss sin vanliga kalkonpure som är det enda i köttväg hon petar i sig, grönsaker, pasta, frukt går jättebra men allt som har en köttig smak spottas ut och avslutas med en mördande anklagande blick på mej!! Hade käkat klart vid halv åtta å lilltuss fick lite tutte i soffan innan Tommy lade henne, kom ner efter knappt 5 min då sov det lilla livet, hon har faktiskt varit riktigt duktig på att somna själv de senaste veckorna verkligen jätteskönt.

Kollade på senaste Beck filmen "i stormens öga" faktiskt väldigt bra för att vara en beck film..helt annat upplägg än i de andra mer som en blandning av falk och wallander. Sen började seven på femman så vi hällde upp varsitt glas rött...å efter det glaset så sover tommy i soffan här brevid å jag surfar runt på fejjan å skriver här...en härlig lördag i småbarnsföräldra anda haha..Gäller att ta tillfället i akt å vila när bellen sover för när hon e vaken e det 180 % hela tiden tills hon somnar sittandes eller mitt i maten, hon somnade faktiskt mitt emellan två tuggor av sin gröt häromdan men vaknade med ett ryck stackarn när jag inte kunde hålla mej för skratt..

Imorgon blir det eventuellt en sväng till ikea..ska inte ha nåt särskilt men behöver komma ut lite efter en vecka innanför hemmets dörrar mår lite bättre nu så det e bara att passa på å hoppas även vaa helt bra på måndag så jag kan gå å träna e ja helt förslappad igen å börjar få tillbaka ryggvärken!!!
va tvungen att ta ett kort på vår lilla snöhög precis utanför altanen...undra hur mkt vatten det blir på gräsmattan/leråkern när eländet smälter...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0